Adorate Te Devote

Bóg mnie błogosławi tym o co poproszę. Boję się zatem prosić o więcej niż mam :-) Co najważniejsze, dość dobrze chroni mnie przed głupotą, moją własną i innych ludzi. Mówię - mam, tak dobry czas przyszedł. 


Zachwycam się obecnie pieśniami kościelnymi. Serio. Ich linią melodyczną, śpiewaniem ich w harmonii, oddziaływaniem, ich mocą przekazu. Mam swoją prywatną listę TOP 10. Najczęściej powtarzające się na Siódemce, są jednymi z elementów Mszy Świętej, które mnie poruszają pod wieloma względami. Wzruszają, dotykają bardzo głęboko. 

XVIII-wieczna pieśń "Witaj pokarmie" zawiera niesamowity przekaz Słowa w pieśni i teologiczną istotę Komunii. Genialna:



Starsza od poprzedniej o dwa wieki - tekst od Janka K.


I jeszcze dwie, dziękczynna moja ulubiona "beczkowa/szustakowa/krakowska":  

Tej też tu nie mogło braknąć. Napisana przez Św. Tomasza z Akwinu w 1264 r.(!)


Brak komentarzy: